2012. szeptember 3., hétfő

Napközi

Értsd napközi rövid bejegyzés.
Megint ki kell igazítani tegnapi magamat, mert nem a holland-magyar irodalmas órám lesz ma este, hanem a hírhedt "HIR 1" azaz History of International Relations. Ezt a bölcsészek igen tekintélyes része felvette, mert töriseknek is jó, meg minden "nemzetközi" szakosnak. Az ismerkedős buliban levő főnökök szerint pár éve ez volt a buktatótárgy aztán azóta könnyítettek rajta.
Ma megragadtam az alkalmat hogy a többség már reggel elment órákra és jó hosszan zuhanyoztam és borotválkoztam. Aztán mentem sétálni, állítólag van a közelben egy focipálya, de elsőre nem találtam meg, és lentebb említett okokból kifolyólag nem akartam sokat gyalogolni. Úgyhogy inkább shoppingolni mentem.
Rövid tanácskozás után a Lidli helyett az AlbertHeim-be, az őslakók rendes bevásárlóközpontjába mentem, számot vetvén azzal hogy ennyi luxus bele fog férni. Jól be is vásároltam annyi cuccot, hogy alig bírtam hazahozni. Elment rá 30 euró, de remélem, hogy akkor ezen a héten már csak kenyeret kell majd vennem. Itókát is vettem, söröcskét és cidert, amit talán almasörnek lehet fordítani és sokan isszák a helyiek és a kolisok között is.
Vásárlás közben kialakult, hogy mi lesz a következő 4 étek amit főzni fogok, kétszer lesz bolognai spagetti, aztán lesz gombapaprikás és curry-s chirke. És némelyik több lesz, mint amennyit én ennék, úgyhogy remélhetőleg beindul a cserekereskedelem és én is tudom másoknál potyázni és egy hétre megvannak a vacsoráim.
Ami a meglepő volt, hogy a zöldséget itt nem kilóra veszi az ember, hanem többnyire darabra, amit mégis súlyra az meg előre kimért tasakokban van. A csirkemell szintén. Piacról nem nagyon tudok a közelben, a belvárosban van, de ott is csak könyvet, szuvenyírt és halat árulatak amikor arra jártam.
A korábbi tapasztalatok alapján pedig ami nem rövid távon romlandó azt igyekszem nem a hűtőben tárolni. A felvágottakat és a tejet azt hiszem muszáj. De az itókákból mindig csak kettőt teszek be, ami közvetlen fogyasztásra van szánva, a többi még lehet a szobában.

Na hát egy hete vagyok itt, ha turista lennék, kb. most indulnék vissza, de itt még csak most kezdődik az élet. Erre az eddigi hétre úgy is tekintettem, mint adminisztatív és beilleszkedési alapozásra. Hát aztán most jön a tanulás, igazából nincs sok kedvem elkezdeni, valaki bátorítson, hogy biztos jó lesz, és érdekeseket fogok tanulni.
Az elmúlt hét hivatalos dala: http://www.youtube.com/watch?v=c2jObo1ISVQ
A másikat nem linkelem be, de a szövege azzal kezdődik, hogy "Baláááázs!"

1 megjegyzés: