2012. szeptember 8., szombat

Konyhai sztorik

1. Tegnap (csütörtök) este nem tudtam elaludni, kimentem a konyhába, Simon ott pakolászott, és nagyon náthásan köhögött, úgyhogy megkínáltam egy kis unicummal. Azt mondta hazamegy hétvégére, és kirámol a hűtőből. Volt egy literes vaníliás-epres pudingja, azt nekem adta, azt eszegettem ma.
2. Pénteken én lettem volna a napos konyhatakarításra, de egyéb elfoglaltságom miatt elcseréltem ezt Elise-zel szombatra.
3. Ma délután összeakadtam Milannal, aki szokás szerint spagettit evett, ugye mondtam már, hogy nem tud főzni, valószínűleg ez az egyetlen étel amit elvállal, amikor meleg ételt enni láttam, az mind olasztészta volt. Most megyegyeztünk, hogy kapok egy adagot a spagettiből, aztán majd a hétvégén visszahívom valamire. Az a ciki, hogy most már nálam is a spagetti jön, hét elején vettem majdnem egy kiló szószt mert occsó volt, most már meg kéne enni. Az ugye sok, szerintem én is spagettit fogok enni spagettivel a hétvégén, de Milan most ugyanazt a kaját kapja vissza csereüzletnek mint amit két hete eszik.
4. Este Lieuwéhez voltam hivatalos egy kis vacsorázásra. Ő sütötte a főfogást, nekem kellett az innivalót vinnem, a másik mentoráltja, a Malene nevű német művészettörténész hozta a desszertet. Azt mondta csak valami egyszerűt süt, és minket oda sem engedett a közelébe de legalább 15 összetevőből álló mexikói stílusú vacsorát hozott össze. Mi volt benne? A tészta, tejföl (!), darált hús, legalább háromféle paprika, és egyéb fűszerek, fahéj, olaj, sajt, avokádó, fokhagyma és biztos még más is. Miről beszélgettünk? Sokmindenről. Kezdve ott, hogy Lieuwe kiokított, hogy melyik zárat hogy érdemes feltenni és melyik utcákban ne parkoljak véletlenül se. Aztán mondjuk még a politikáról is, szerdán lesznek itt a választások, a belvárosban nekem is a kezembe nyomogatnak ezerféle választási szórólapot. Lieuwe nagyon követi az eseményeket, és nagyon szurkol a pártjának. Meggyanúsított, hogy én is politizálós fajta vagyok, mert a facebook profilomon be van jelölve egy párt, de aztán felvilágosítottam, hogy a Határozati 48-as Párt azért annyira nem véresen komoly. Egyébként nagyon ügyes dizájnja van a lakásának, rend éppenséggel nincs, de kezdve ott, hogy ezerféle fűszer van a konyhában, minden falon díszek, hol tálgyűjtemény, hol XVII. századi térképek eredetiben, le vagyok nyűgözve.
5. Most már nem tudom követni, hány magyar van a koli két épületében, de mindet meghívtam egy ismerkedésre szombat délutánra a mi konyhánkba.

2 megjegyzés:

  1. Palacsinta, paprikás krumpli, rántotta, bundás kenyér tejbegríz nem játszik?

    VálaszTörlés
  2. hmmm, felírtam őket a listára. De amúgy megkíméltem Milant a spagettitől megúszta egy currys csirkével. Megerősítette, hogy ideérkezése óta csak spagettit evett mint főtt kaját :)

    VálaszTörlés