2012. szeptember 26., szerda

Biciklikeresztelő

Az elmúlt napokban felmerült, hogy akár Rocinantének is hívhatnám a bringámat, talán nem kell magyarázni, miért. De ahogy az ilyenkor lenni szokott, Linkus ismét visszatért, és most már végleg megnyerte a név-versenyt, nem mellékesen pedig a Linkus név is beleillik a Daniel Quijote-imidzsbe.
Keresztelő megvolt, eljegyzés hamarosan
Szóval megkértem Vhampa-Vietert, hogy működjön közre úgy is, mint lelkész, és úgy is mint keresztapa, némi teológiai vita, hogy ez most mennyire komoly, metaforikus, bálványimádó vagy szentségtörő, beleegyezett, csak nem ért rá, és valami azt súgta, hogy igazából nem lelkesedik a dologért. Úgyhogy a keresztapa és a keresztelő szerepét egyaránt magamra vállalva lementem a garázshoz, napraforgóolajjal megkentem az elülső lámpa és a váz találkozási pontját, és ezzel Linkus végleg elnyerte nevét és keresztény identitását, illetve bemutattam őt a Jóistennek.
Nemtom, a felekezetbe tartozással mi van, ha református lelkész szellemi közreműködésével kereszteltük a katolikus tag biciklijét, de tulajdonképpen a keresztény most elég, azon belül ökumenizmust hirdetek. A templomba be pedig úgyse fog jönni.
Most linkelném a Forrest Gump-ból a hajókeresztelős részt, de nem találtam meg.

A többiről lehet hogy új bejegyzést kéne írnom, mert mégsem illő, de talán egy dupla sortörés elég. Hétfőn fordult elő először, hogy biciklin ettem, és az, hogy rámdudáltak.
Az evés azért nagy szám, mert akkor egy kézzel kell kormányozni, és megoldottam, kb két percig ha nem is nyílegyenesen de veszélymenetesen elmentem bal kézzel, amíg jobbal tartottam a nyammognivalót.
A dudálást azzal sikerül kiérdemelnem, hogy egyirányú úton szembementem az autósokkal. És azért nagy szám, mert itt alapszabály, hogy biciklisre nem dudálunk. Álltam én már keresztbe kereszteződésben busz előtt, kanyarodtam abszolút szabálytalanul dupla záróvonalon át index nélkül, de eddig soha senkinek eszébe nem jutott volna dudálni. Valahogy úgy érzem, hogy a biciklisnek mindent szabad, az autós meg kérjen bocsánatot azért hogy él.

Amúgy hétfő este hazajövetel közben egy piros lámpánál megszólított egy csöves, hogy kérek-e újságot, vagy van-e pénzem. Figyelem, itt a biciklisnek árulják az újságot, nem az autósnak. Második figyelem, hogy nem csak hollandul, hanem angolul is tárgyalóképes volt az egyébként otthoniakat idézően retkes csöves (az eső ellen hullazsákot húzott magára, borzas fejét a zsák alján szakított lyukon át dugta ki). Akkor már megkérdezte hogy honnan vagyok, és örült, és hogy ő meg bulgáriai, és hogy Magyarország milyen szép. Visszapofáztam, hogy azt meg honnan tudja, mire a török-magyar testvériségről kezdett mesélni, ami nemtom hogy jön ide, mert tudtommal a bolgárok nem szeretik a törököket. Meg mi sem; mármint úgy a nép a népet, a kivételek most más kérdés :). Meg még Paul Schmitt-ről kezdett mondani valamit, amit szintén nem értettem, azért sem, mert már zöld lett, és mentem, de hogy ő is valami jót tett a bolgárokkal (talán könyvet fordított?).


A kép nem tartozik ide szorosan, de ha már a zuhanyzóba kakálásról töltöttem fel, akkor a WC mellé pisálásról is legyen. És ez valós és saját fotó, mert ez a piktogram tényleg kint van a WC ajtaján.

Gargantua megérkezett, de ennek a biciklikhez semmi köze, úgyhogy később lesz kifejtve.

14 megjegyzés:

  1. Ezen a bejegyzésen halál jót röhögtem (különösen tetszett a bolgár csöves aki angolul is tárgyalóképes, és még hálás is a mi jó Schmidtpalinknak) XD. De a közös blogot se hanyagold! :o)

    VálaszTörlés
  2. AtyaJég, mi történt, nem kellett semmiféle módon bizonyítanom, hogy nem vagyok robot! Így egész kényelmes lesz neked kommenteket írni... :P

    VálaszTörlés
  3. A közös blogra is van közös témám, az a baj, hogy nem tudom, melyiket előbb:) És még idő is kéne rá...

    VálaszTörlés
  4. Akarom mondani két témám :) :)

    VálaszTörlés
  5. Semmiféle szépítés nélkül írod le, hogy mennyire veszélyesen biciklizel? (Tudom, nem te vagy a veszélyes, csak sok a szabály).
    Baseball sapkával nem lehet WC-zni? Milyen illem(tudó)hely :P

    VálaszTörlés
  6. Honnan veszed, hogy ez nem a megszépített változat?

    VálaszTörlés
  7. :) :) Vampaaa! Azt hiszi, bálványt imádunk? Óóó, én is biciklin tekerve fejeztem be a kakaós csigámat! Te vagy az öcsém!!
    Ma Roska-Sólyom-Tulassay-Ritoók-Csurgay-Görög esten voltam.

    VálaszTörlés
  8. ÖÖ, az utolsó mondatot hogy kell értelmezni?

    VálaszTörlés
  9. Lehetőleg helyesen, mert egy utolsó mondat után már nem lesz magyarázat :)
    Az ITK-ra meghívták Ritoók Zsigmondot előadni, amely esemény a Kőhalmi tanár úr által szervezett Ulysses-partyhoz illeszkedő előadással engem is odavonzott. Meglepetésemre a fenti gárda ült előttem. Nem jutottam szóhoz :)

    VálaszTörlés
  10. Különben érdekes, hogy Magyarország leginkább köztiszteletben álló koponyái (Sólyom, Tulassay) ott voltak, de a diákság nem használta ki az alkalmat a "bölcsészek Bolyai-díjasának" meghallgatására.

    Bocsánat, hogy blogodban én is elkezdtem történeteket mesélni, máskor nem teszem :)
    Köszönöm mindenki nevében, hogy eltávolítottad a felismerendő szöveget!!! Reméljük nem érkeznek kéretlen gépi hozzászólások majd.
    JA! A törököket miért nem szeretjük? :) Mert oszmánkodtak?

    VálaszTörlés
  11. Semmi baj, én kérdeztem, úgyhogy meséljél csak :)
    Törököket a közösen eltöltött 150 év emléke miatt nem szeretjük úgy elvileg, lásd "török gyerek megvágta / magyar gyerek gyógyítja" vagy "volt egy török, Mehemed" és egyéb törököket diszhonesztáló szövegek. Jaj de engem ne tegyél be az iszlám kultúra egyetemes utálói közé, mert igenis ismerek néhány nagyon aranyos törököt :) :)

    VálaszTörlés
  12. Ha már keresztelő, akkor hadd írjam ide, hogy Isten éltessen sokáig! Elnézést a nagyérdemű előtti jókívánságért.

    VálaszTörlés
  13. Szia Dani!

    Sajnos nem győzöm az iramot kilóméterben mérhető blog írásaiddal, viszont most kicsit találomra, a képek alapján haladva örömmel látom, hogy mégis behódoltál a biciklizés örömeinek.
    Adél

    VálaszTörlés