2012. szeptember 2., vasárnap

Ismerkedés secundus

Ma csak azért írok, mert tudom, hogy el vannak kényeztetve az olvasóim, és nehogy egy napi szünet után azt higgyék hogy valami baj van.
Szóval ma voltak cultural programok, fel volt sorolva tíz dolog, a nagyobbik része érdekes is volt, aztán közölték, hogy kettőt választhatunk belőle, majd a csoportvezetőnk a kezünkbe nyomott egy cetlit, hogy arra még menjünk együtt, és amit mindenki választott volna, a katedrális tornyának megmászását, azt nem lehetett. Tehát az első program a Dutch history volt, tulajdonképpen a toronymászás után ez érdekelt második leginkább, és most már mindent tudok. Másodjára az egyetem múzeumának megtekintését választottam, nem biztos hogy jól, mert nem volt olyan sok érdekes dolog. Közben összeakadtam azzal a Mátéval aki itt lakik a földszinten és már váltottunk emailt, és ő még bemutatott egy-két évfolyamtársának. Úgyis elfelejtem hogy melyik szakról jött azon belül hogy valami gazdaság a Corvinuson, de hatan jöttek egy évfolyamból.
Közben jól elvesztettem a csoportomat, és nem találtam meg őket vacsora előtt, úgyhogy vacsora nélkül üres hassal és üres szívvel kellett hazagyalogolnom, és a többnapos gyalogjárás és a tegnapi sportnap után már tele vízhólyagos és izomlázas a lábam.
Itthon muszáj volt főzni valamit, és nagy választék sincs, mert rizsem van és tésztám és igazából más nincs, az lett hogy a rizsbe belefőztem egy zacskóslevest. Az volt a probléma, hogy egy laza mozdulattal akartam melléönteni egy kis vegetát is, aminek a zacskóját keresztbe átvágtam legutóbb, így a laza mozdulatom eredményeként a fél zacskó vegeta beledőlt a szortyogó lébe.
Egyébként öten-hatan egyszerre főzőcskéztünk jó hangulatban. Csak a pontosság kedvéért, ahol tegnap felsoroltam hogy ki az a hat aki legközelebb lakik ott hibáztam egyet, mert nem a germán medve a hatodik, hanem egy litván srác. Hmm, a konyha túloldalán levő hat pedig... na, menni fog?... két német, a "medve" és a Simon nevű babaarc, Timi, Vhampa és a másik afrikai, aki nem nő, hanem férfi, és akkor még valaki, vagy lehet hogy Vhampán kívül két afrikai van? Az emelet másik folyosóján legalább két német (Patrick, Philip), két litván (Victoria, E...), két kínai (Alice, ?), egy izlandi (Thora),  legalább egy lengyel, és a többiek akikkel nem találkoztam vagy már el is felejtettem.
A kínaiak meg akartak hívni a vacsoráikra, de a sült vakonddal szemben még mindig előítéletes vagyok.
Mit akartam még elmesélni, ja hogy a holland a legmagasabb nép a világon, de azon belül is a groningeniek, a felnőtt férfiak átlagmagassága 187 cm. Félni fogok az utcákon, én kis törpilla.
Most azzal szivatjuk egymást hogy a koliban, hogy holnap kezdődik az iskola és hogy kinek lesz rosszabb kedve emiatt. Én legalább annak örülhetek, hogy nem sürgős a probléma, este hattól kilencig lesz órám, a holland-magyar összehasonlító irodalom.

3 megjegyzés:

  1. Első nap az iskolában :) bekötötted szépen füzeteket/laptopot?
    Ott legálisan lehet tornyot mászni?

    VálaszTörlés
  2. Itt legális a toronymászás, feltéve ha a torony belsejében levő lépcsőt használja az ember

    VálaszTörlés
  3. Szia Dani, van nekem egy főzős blogom, és eléggé ilyen "hülyebiztos" receptek vannak rajta, mert elég balkezes vagyok :D A többsége az "egyszerű" címkével van ellátva, szemezgess belőle kedvedre, remélem, találsz valami használhatót :) http://boszorkanykonyhatunder.blogspot.se/

    VálaszTörlés