2012. szeptember 22., szombat

Haren

Ugye vannak a standard kérdések, amit feltesznek egymásnak az itteni lakók, péntek-szombaton ez úgy hangzik, hogy will you go out tonight? szabad fordításban bulizol-e ma. Ma ezt egyszerű volt megválaszolni. Ugyanis. Mert. Figyelem! Állítólag egész világon hirdetett buli volt itt a szomszéd, Haren nevű faluban, ahova faceboook segítségével az egész világot meghívták, és tízezrével jelezték vissza az emberek, hogy jönnek. A gond az, hogy Haren Hollnadia második leggazdagabb települése, ahol nem mindenki szeretne látni félrészeg mulatozó fiatalokat százával kóricálni, és egyébként is, házibulinak volt meghirdetve az esemény és ott nem fér el az a bizonyos több tízezer ember.
Állítólag a rendőrség is külön készült kamu útjelzőtáblákkal, amivel jól kontrollálható stadionokba, vagy parkokba terelik a népet. Meg a tévék-rádiók is kijöttek a helyszínre, valamelyiket én is láttam, úgyhogy ha bemondják a hírek, hogy volt valami buli Hollandiában, akkor abban jelen voltam :)
Igazából ma is tanultam, de Milan és Marta rágták a fülem, hogy kell néha szórakozni is, és este tízre befejeztem a ma kiszabott adagot, úgyhogy mentem. Elkövettem azt a hibát, hogy Martának szóltam, hogy vele akarok menni, így belecsöppentem egy kb. tizenöt fős társaságba ahonnan három arcot ismertem, és ahol rajtam kívül mindenki spanyol volt. Néha a kedvemért lefordítottak valamit angolra, leginkább azt, hogy most merre megyünk.
Még kora este valaki feltöltött a koli facebook-csooportjába egy fotót arról, hogy a nép tömött sorokban vonul Groningenből a kb. 3 kilométerre levő Haren felé. az élőbeli tapasztalat is ez volt, Haren egyébként délre volt Groningentől, szóval nekünk aztán főleg szomszéd, és végig az autók dugóban, a gyalogosok gyakran, a biciklisek meg nem fértek el egymástól. Valószínűleg egész Groningen kivonult.
Nem tudom megbecsülni, mennyi ember lehetett ott, de sok. Nagyon sok. Azt hiszem a buli eredetileg kijelölt helyszínéig, és a tömörülés központjáig közelítőleg sem jutottunk el. Ahol kezdett sűrűsödni a nép, ott leszálltuk a drótszamarakról, és gyalog folytattuk. Akkor már vastagon állt a szemét és a törött üveg az utcákon. Hallottunk valami durrogást, amiről kiderült, hogy akkor törte be a nép a boltok kirakatait botokkal meg petárdákkal. Néha felhangzott, hogy "police, police" amire mindenki futott el, majd szépen lassan visszaszivárigtunk látótávolságba.
Nekem a 2006-os Bp-i események jutottak eszembe, meg az hogy akkor Mamával és Kingócával voltunk és meggátoltak abban, hogy bármibe is belekeveredjek, és most is asszem négy fiú volt tíznél több lányra a társaságban, úgyhogy bármibe belekeverdés eleve ki volt zárva. A legdurvább szabályszegés amit elkövettem az az volt, hogy átkerekeztem egy piroslámpán. Még amikor egy nagyon sötét arcú társaság vonult el mellettünk, akkor álltunk sorfalat a lányok elé, és ennyi.
Aztán jöttek a rohamrendőrök, egy teherautó megállt ott a kirakat-betörőket megfékezni, a maradék három meg ment tovább, és arra sem álltak meg, hogy a nép megdobálta őket kövekkel-üvegekkel. Képzelem, ha erre sem álltak meg, mi lehetett ott, ahova mentek.
Na de ezek láttán a lányok megszavazták, hogy menjünk haza, és akkor az úgy is lett. Buli lefújva.
Visszaúton pózolás a falu névtáblájával, itthon meséltem a görögöknek a sztorit, náluk teljesen megszokott, hogy minden héten verekednek a rendőrökkel, néha a rendőr az erősebb, néha a nép, és azt mondják, ha rendőrautót látnak, már fix, hogy repül a borosüveg vagy a macskakő. Alexandrosz azt mondja, hogy a legutóbbi zavargásoknak volt egy halálos áldozata, aki neki környékbelije volt, látásból ismerte.
A koliban is volt valami közepes méretű buli, finn-izlandi szervezésben, asztalon táncolás stb semmi extra. Amikor megérkeztem, rögtön Daniel, Daniel! kiáltozás fogadott, és most olvadozik a szívem, hogy milyen népszerű vagyok. A sok spanyol és Prodájdzsi-prodidzsáj között bátorkodtam felrakni egy kis reneszánsz kultúrmuzsikot ( http://www.youtube.com/watch?v=dBI6ymJmCDc&feature=relmfu ), amire mindenki abbahagyta a táncolást és elmenekült, na ez meg jól összetörte a szívem az előző olvadozás után.
Na ennyit mára, ha mondanak valamit a hírekben, légyszi tudósítsatok.


11 megjegyzés:

  1. Na jól van, azért még működik a média:
    http://www.origo.hu/nagyvilag/20120922-egy-facebook-baki-miatt-zavargasba-torkollt-egy-szuletesnapi-parti-hollandiaban.html
    Ami személyes 1. nem biztos ám, hogy véletlen lett ekkora buli a születésnapi zsúrból 2. háromezernél egészen biztosan több ember volt, hiszen órákon át folyamatosan vonultak az emberek

    VálaszTörlés
  2. A helyi média is ír az eseményről:
    http://www.dutchnews.nl/news/archives/2012/09/25_arrests_after_project_x_har.php

    VálaszTörlés
  3. És itt egy kép, hogy kora este, két órával a mi csatlakozásunk előtt hogy menetelt a nép.
    http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/406477_10152155662855372_2113677635_n.jpg

    VálaszTörlés
  4. Benne volt a legtöbb híradásban.

    Jó példa arra, hogy ha összegyűlik egy tömeg, milyen könnyen elszabadulnak az indulatok a névtelenségben. Itt még talán külön tüzelés sem volt, sehol egy politikai szónoklat, vallási megszállottság, sportdrukkeri hevület…

    VálaszTörlés
  5. Hasonlókon gondolkodom, hogy tulajdonképpen semmi cél nem volt, csak valakik kihirdették hogy gyűljünk, és gyűltünk és vandálkodás és fosztogatás is lett belőle... vagy azért mert túl sűrűn volt az ember és az alkohol vagy azért mert eleve ilyen alakok jöttek.

    VálaszTörlés
  6. Onur, a német-török medve meséli, hogy ő beljebb ment a forgatagba, megtalálta a születésnapos lány utcáját, amit kétoldalról elbarikádozott a rendőrség. Amikor elkezdtek oszlatni, ő is kapott két maflást gumibottal.
    Meg a közvetlen közelben volt amikor betört a nép a szupermarketba. Ő nem csinált semmit, mert annyi agya még volt hogy észrevegye, hogy minden házról három kamera figyel. De akik betörtek, azok simán elkötötték a bevásárlókocsit, és telepakolták kajával, aki amit ért azt elvitt, de simán volt aki bement, kihozott két csomag mosóport, és ment vele haza, biztos az nem volt otthon éppen. Mint egy rendes bevásárlás, csak fizetni felejtett el.
    A Macskafogóból jutott eszembe az a mondat, hogy "Na de kérem! A műsorújságot itt tetszett felejteni!" Miután a betörő elvitte a nyugdíjas bácsi tévéjét.
    Vhampa-Vieter azt mondja, hogy ha kamerák voltak, akkor engem is láttak, és készüljek fel arra, hogy jönnek értem a rendőrök. Mivel csak mosolygott azon, hogy nem csináltam semmit illegálisat, leesett, hogy csak ugrat, úgyhogy azt mondtam, hogy a kamerába csak a símaszkok látszódtak, és azok miatt a fekete arcú férfiak lesznek bajban...

    VálaszTörlés
  7. Hű, mennyi megjegyzés...

    Esti híradóban még a fagylatos néni is kesergett, hogy aprófát csináltak a boltjából...

    Ezek az utcai balhék úgy látszik sok helyen ugyanúgy zajlanak. Tavaly Tottenham környékén is sokan akkor jutottak lapos TV-hez..

    VálaszTörlés
  8. Te is jókor vagy jó helyen hallod... :D Komment a belinkelt helyi híradás alatt: "I am not surprised at all. In Groningen the students are not respecting the rules and all and have loud parties late into the night, no matter which day of the week. They also do not react to polite and friendly notices and the police cannot do much about it." Jóhírű hely lehet ez a Groningen ;)

    VálaszTörlés
  9. Aljas rágalom, az itteni diákok nyugodt és HarMÓNIkus életet élnek. És szépen lefekszenek korán! Mindig!

    VálaszTörlés
  10. Akkor alvás tekintetében még nem sikerült beilleszkedned? Én a YouTube-on láttam ezt a kommentet a Project X nevű vandál-bulis film előzetese alatt:
    "This friday,
    21,00h
    stationsweg 33
    Haren
    Netherlands.
    BE THERE"
    tehát számítottak külföldiekre is. Mindezt 2 nappal a buli előtt!

    VálaszTörlés
  11. Jól van, nekem a pontos címet nem mondta senki, csak annyit hogy Haren Haren és hogy buli.
    Mi az hogy? Tegnap fél tizenkettőkor már vízszintes voltam! Az már más kérdés, hogy utána még fölkeltem...

    VálaszTörlés