2013. január 20., vasárnap

Blabla

A tervek szerint a következő napok mindegyikén lesz cikk, mint ahogy események is lesznek bőven, ahogy köszönök el mindentől és mindenkitől. Ugye az utolsó vizsga és a hazamenés közti időszakra be van tervezve, hogy mindenkivel kedves legyek, még annál is jobban, mint szoktam, mindenkivel beszélgessek, még egyszer bejárjam a város minden pontját ahol valaha megfordultam, és kipróbáljak/megnézzek olyan dolgokat amit eddig még nem.
Pénteken mit csináltam? Szerintem nagyrészt semmit. Egy kicsit tanultam, fölöslegesen begyalogoltam a könyvtárba ahol a képembe mondták hogy ezt majd csak hétfőn adják ki, mert különleges gyűjteménynek számít. Összehoztam egy találkozót egy bicikliszervízessel, aztán nem jött el, és bár a két tragacs biciklit betoltam a citybe, és meghallgatásra találtak imáim, hogy ne essenek szét út közben, de nem jött el a csávó és fél órát álltam a hidegben. Aztán lelakatoltam a két cangát csak úgy a környék előtt, ha jelentkezik a csávó akkor megkaphatja, de felőlem el is lophatják, legyen egy jó napjuk. Ja amúgy közben péntek éjjel egy másodkézi eladó ajánlott nekem egy biciklit öt euróért, átfutott az agyamon, hogy megveszem és eladom húszért de épp egy fitying sem volt nálam.
Péntek éjjel valószínűleg utoljára elmentem bulizni, és elköszöntem a mulatozóhelyektől is. Az egyik helyről kiutasítottak a security feliratú pólóm miatt. Na oda sem megyek többet. Aztán nem olyan búcsúbuli érzése lett az embernek, belemelegedtünk, aztán meg idő előtt hazajöttünk de azt is minek.
Ma hajnalban elmentem Emilissel a Groningeni Múzeumba kortárs festészetet nézni, és most az egyszer én mentem az ő agyára, és nem ő az enyémre, mert ő úgy valamennyire ért a festészethez, legalábbis nálam jelentősen jobban, én meg legfeljebb annyit hogy szép-e a képen látható nő. Úgyhogy ő próbált értelmezni, én meg cinikuskodtam. Más kérdés, hogy ő is olyanokat értelmezett, hogy jé fodrozódik a folyó vize akkor biztos valaki belefulladt, és minden képbe három öngyilkosságot látott bele.
Amikor ez megvolt rohantam a belvárosba, már sötétedett úgyhogy fotózni nem volt érdemes, a könyvtárba meg akkor mégse mentem, mert ha nem adják ki a könyvemet (hétvégén nincs kölcsönzőpult) akkor nem tudok. Úgyhogy csak a piacra mentem. Edit biztatására vettem egy ráját hogy megnézzem ehető-e. Megkérdeztem a pultost, hogy mit kell vele csinálni, úgy nézett rám mintha a kenyérről nem tudnám hogy mire való, de azért elmondta, és meg is pucolta nekem.
Aztán csakazértsem azt csináltam amit mondott, hanem kísérletezem, vajban megsütöttem, aztán öntöttem rá tejszínt meg borsot, köretnek meg rizst sok zöldséggel csak hogy az idei évben először vitamin is jusson a szervezetembe. Az eredmény egész tűrhető lett, szerintem szimpla halíze volt a rájának, vagy a bors elnyomta ami íze volt, szóval ehető volt de nem igazán különleges. De legalább occsó.
Amúgy a sütéshez a vajat - mivel azt nem láttam a bótban - a szomszéd hűtőből csórtam, és hagytam ott egy cetlit, hogy bocs csórtam, aztán azóta mind a négy ottlakót (Marta, Blanka, Emilis, Milan) megkérdeztem, és egyik se tartja sajátjának azt a polcot ami tele van ötven féle kajával, közte a vajjal. És akkor panaszkodnak, hogy nem férnek el, és elfoglalják az én hűtőmet.
Aztán ahogy kommentben írtam, szopogattam egy kis vla-t, mert ugye minden jót ki kell élvezni. Közben Elise rámcuppantotta a pletykagépezetét, sorban jöttek hozzám röhögve a fiúk hogy melyik irreveláns eseményt mivel kombinálta össze, amiből az lett hogy elmentünk sétálni és röhögni.
A többnapos hideg miatt befagytak a csatornák, mászkáltunk azokon is, néha kicsit recsegett, Milan bokáig beleplaccsant a vízbe, és akkor inkább hazajöttünk. Most meg írok nektek.
Hát ilyen itt az élet.

Ez a cikk szombat éjjel született, csak elfelejtettem kirakni.



10 megjegyzés:

  1. Linkus: Sic transit gloria mundi.

    VálaszTörlés
  2. Így múlik bizony. Igazából én napok óta azon aggódom, hogy hogyan osszam be a maradék pénzemet, és álmodozom az otthoni értelmes főtt kajákról, de most, hogy olvastam ezt a bejegyzést, bizony összerándult a gyomrom, hogy hamarost hazamegyek, és ami itt van az mind elszáll mint a füst, mintha sose lett volna, mert mindenki megy haza, és ha még találkozunk is, akkor sem itt, akkor sem ilyen körülmények között, minden bizonytalan, csak a változás biztos. Meg az otthon, mert az viszonylag biztos. (persze jobb esetben :D)
    Na gyorsan összecsapom ezt a hülye kartográfiás (inkább esszét mint) szemináriumi dolgozatot, aztán holnaptól én is mindent meglátogatok. Különösen, mert most minden fehér is, ami erre meglepő újdonság.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Szegény Raja :((((((((((((((

    VálaszTörlés
  5. Bizony bizony életünk csak füst és mi magunk is csak por és hamu vagyunk, brühühü. De igazából teszek rája.

    VálaszTörlés
  6. Jó neked :) Többnyire én is. Csak néha nem. :D

    VálaszTörlés
  7. Hát így bánnak ott a securityvel? A hűtők nagyon titokzatosak, valaminek egy gazdája sincs, máshol meg többen is RÁJÁrnak egy polcra. A lopóra nem hagysz valami szekrény mögött zöldellő kaját egy cetli kíséretében?
    Sikerült értékesíteni a bringákat? Mit kell hámozni egy ráján?

    VálaszTörlés
  8. Tetszett valamelyik festmény? Volt ismerős művész?

    VálaszTörlés
  9. A nem-agyon moder festmények némelyike tetszett, leginkább azok amik az emberek életéről engedtek mesélni. Ismerős művész nem volt, többnyire észak-Hollandia és Sakndinávai 19-20- századi festői voltak meg egy-két távolkeleti, éppenséggel nem vagyok expert ezekben a témákban.
    A ráját meg kell hámozni, mert a héja nem finom. Meg a közepét is ki kell vágni abból levest kell főzni de nem találtam receptet. nem tudsz véletlenül rájaközépleves-receptet? Amúgy tök jól néz ki a mélyhűtő (becenevén: Fridzsi)benne a középső csík a rájám fejével-beleivel-farkával.
    A tolvaj dögöljön éhen, ha kipukkadok, akkor is felzabálom az összes kajámat.

    VálaszTörlés